2013. augusztus 25., vasárnap

Citromos-lime-os pite habcsókkal

Ezt a citromos pite dolgot már régen szerettem volna kipróbálni, de rajtam kívül talán anyukám szereti a citromos dolgokat a családból.
Meglátjuk, hogy így habcsókkal a tetején mennyire lesz sikeres a dolog:)

pite:

- 22,5 dkg tönköly fehérliszt
- 5 dkg barna porcukor
- 15 dkg vaj
- csipet só
- 1 tojássárga
- 1 ek hideg víz

citromos-lime-os krém

- 300 ml víz
- 1 citrom, 1 lime héja, leve
- 12 dkg barna porcukor
- 5 dkg kukorica keményítő
- 2 tojássárga
- fél-egy dl mascarpone

habcsók

- 3 tojásfehérje
- 12 dkg porcukor
- vanília
- citromlé

A pite tésztájánál a vajat elmorzsoljuk a cukros, sós liszttel, hozzáadjuk a tojássárgáját és a vizet. Összegyúrjuk, de ne sokáig, hogy omlós (nem omlósz! ááá) legyen majd a tészta, és betesszük a hűtőbe pihenni fél-egy órára.
Ha letelt az idő, piteformába nyomkodjuk, én nem nyújtogattam, csak kézzel beleegyengettem, és villával megbökdöstem. 200 fokra előmelegített sütőbe tettem 20 percre, nem légkeverésre.
Tettem rá sütőpapírt, hogy ne piruljon meg nagyon.

Közben el lehet készíteni a krémet. A mascarpone kivételével mindent összekevertem, és közepes lángon, folyamatosan kevergetve sűrű krémet főztem belőle. Amikor kihűlt hozzákevertem a mascarponét, amitől nagyon finom krémes lett. Végül is ízlés dolga, mennyit keverünk bele, ha többet, akkor tejszínesebb jellegű lesz a krémünk, ha kevesebbet, akkor pedig egy keményebb, kifejezettebben citromos ízt kapunk.
A lényeg, hogy ne legyen nagyon folyós.
A krémet rákenjük a tésztánkra, ezután kemény habot verünk a tojásfehérjéből. Apránként, keverés közben adagoljuk a cukrot hozzá.
Ha kész, akkor vagy habzsákból nyomjuk rá a sütire, vagy borzosan kenjük, de akár simítva is lehet, kinek melyik tetszik jobban .
A sütő 150 fokos legyen, és kb. 20-25 percig süssük, szárítsuk.
A végeredmény szerintem nagyon szép lett, és nekem ízlik, a többiek holnap tesztelik :)



ta



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése