2013. február 4., hétfő

Szódás zsemle, kifli, vagy akármi:) (35 perc alatt)

Régóta vágytam egy jó fajta, könnyen elkészíthető, puha, házi zsemle/kifli receptre. Nos, a jó hír az, hogy a hétvégén egy kedves ismerősömtől megkaptam az alapreceptet, amit azon nyomban tovább fejlesztettem.

A végeredmény csodás lett, végre a gyerekek is elbírják harapni, nem törik bele az újonnan kinőtt csontfoguk, vagy marad benne a nemsokára kihulló tejfoguk.

A Titok:

- 500 gramm liszt (tetszőlegesen variálható a teljes kiőrlésű, a fehér, a rozs, az ilyen-olyan lisztekből, én a Dr. Kalmár-féle tönkölylisztet használom, jelen esetben 150 gramm teljes és 350 gramm fehér liszt került bele)
- 1 tasak sütőpor
- egy nagyobb késhegynyi szódabikarbóna
- 3 mokkáskanálnyi só (lehet picivel több is)
- 1 evőkanál cukor
- 2,5 dl szóda, vagy bubis víz (nekem ennél többre volt szükségem)
- 3 evőkanál olaj (én olívát tettem bele)


Ez az alaprecept, nos ebbe tettem még kb. 1-1,5 dl bubis vizet, meg 4 evőkanál bio burgonyapelyhet és 1 evőkanálnyi kókuszzsírt.

A hozzávalókat egy keverőtálba tettem, ráöntöttem a buborékos vizet, amitől egész szépen felpezsdült az "élet" a tálban. 
Jól összedolgoztam, amíg olyasmi állaga nem lett, mint a só-liszt gyurmának. Tetszőleges formájú zsemléket, kifliket gyártottam, kókuszzsírral kikent tepsire tettem, és 170 fokon körülbelül 15-20 perc alatt szép aranybarnára sütöttem. 

A formákat tekintve készült császárzsemle, kifli, sima zsemle, rudacska és szív alakú valami is.
Az íze isteni, az állaga pedig zseniális! A legjobb pedig, hogy nem kell órákat dagasztani, keleszteni, főzőcskézni.
Legközelebb kipróbálom sütőpor nélkül, csak szódabikarbónával!


Bo

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése